Στους 46-47 οι νεκροί της τραγωδίας των Τεμπών - Απανθρακωμένα πτώματα έβγαλαν οι πυροσβέστες
Αυξάνεται όσο περνά η ώρα ο αριθμός των νεκρών στην τραγωδία των Τεμπών, με τους άνδρες της Πυροσβεστικής να συνεχίζουν να επιχειρούν στα συντρίμμια των δύο τρένων, προκειμένου να εντοπίσουν και αγνοούμενο ή αγνοούμενους.
Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση από την Πυροσβεστική οι νεκροί ανέρχονται στους 46 αν και πηγές από την Πολιτική Προστασία η οποία καταμετρά και άτομα που κατέληξαν σε νοσοκομεία κάνουν λόγο για 47.
Όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής στην επίσημη ενημέρωση που έγινε λίγο πριν τις 11 το πρωί της Πέμπτης, οι διασώστες ανέσυραν από το πρωί επτά απανθρακωμένες σορούς από το βαγόνι-εστιατόριο του μοιραίου επιβατικού τρένου Intercity 62.
Εκτιμάται ότι μέχρι το μεσημέρι θα έχει ολοκληρωθεί η απομάκρυνση του συγκεκριμένου βαγονιού.
Ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Επιπυραγός Ιωάννης Αρτοποιός μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ για την πορεία των ερευνών και το πού επικεντρώνονται πλέον. Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στην περιοχή ήταν σε εξέλιξη όλη τη νύχτα, ενώ σήμερα με το πρώτο φως της ημέρας αυτή συνεχίζεται από τα σωστικά συνεργεία ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο κατά σειρά βαγόνι του συρμού που είναι αυτό της δεύτερης θέσης. Τα δύο βαγόνια έχουν συντριβεί μεταξύ τους δημιουργώντας ένα πολύ σκηνικό τραγωδίας για τους επιβάτες, αλλά και για τους διασώστες που επιχειρούν.
Αυτά που περιέγραψε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής ήταν συγκλονιστικά. «Βλέπουν ότι υπάρχουν άτομα σε πολύ κακή κατάσταση λόγω της σύγκρουσης και της σύνθλιψης των δύο βαγονιών. Έχουμε τοποθετήσει ήδη δύο σορούς σε σάκους. Σε αυτό το σημείο που είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι εκεί που λόγω του φορτίου και της έντασης της σύγκρουσης είναι σε κακή κατάσταση», ανέφερε.
Ενώ συμπλήρωσε πως «η επιχείρηση αυτή θα έχει συνέχεια για να παραδώσουμε όλους τους ανθρώπους στους συγγενείς τους. Δεν είναι δυνατόν να πούμε αυτή τη στιγμή πόσα άτομα είναι εκεί. Βρέθηκαν σε ένα σημείο που όλο το φορτίο πέρασε πάνω από το σώμα τους και αυτή τη στιγμή γίνεται διαχείριση για να τους ανασύρουμε». Μάλιστα περιέγραψε το φρικιαστικό σκηνικό πως «είναι το σημείο που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά και το μεγαλύτερο θερμικό φορτίο. Βρέθηκαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι αστραπιαία να συνθλίβονται από τα βαγόνια και στη συνέχεια να φλέγονται».
Ωστόσο, όπως είπε είναι ακόμα άγνωστο γιατί εκδηλώθηκε στο συγκεκριμένο σημείο η φωτιά και το μεγάλο θερμικό φορτίο. Την ίδια στιγμή, οι εικόνες που προβάλλονται από το σημείο είναι αποκαρδιωτικές με τους άνδρες της ΕΜΑΚ να έχουν στα χέρια τους σεντόνια και μαύρες σακούλες.
Στον εισαγγελέα ο σταθμάρχης της Λάρισας
Στον εισαγγελέα οδηγείται ο σταθμάρχης της Λάρισας, προκειμένου να του ασκηθούν ποινικές διώξεις για το μοιραίο λάθος που οδήγησε στη σύγκρουση δύο τρένων στα Τέμπη.
Παρά την αρχική του άρνηση, ο σταθμάρχης φέρεται χθες να ομολόγησε το μοιραίο λάθος του, το οποίο απέδωσε στην «κακιά ώρα». Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Τα αδικήματα που αντιμετωπίζει
Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Ο εισαγγελέας αναμένεται ότι θα του απαγγείλει ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, ένα αδίκημα με κακουργηματικό χαρακτήρα, που με βάση και την πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291 Π.Κ.) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή. Σύμφωνα με νομικούς, η προφυλάκιση του σταθμάρχη θεωρείται βεβαία. Λόγω της μείζονος σημασίας της υπόθεσης, ακόμη και η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα.
Παράλληλα, σήμερα παρουσία εισαγγελικού λειτουργού θα διεξαχθεί αυτοψία από την Τροχαία της Λάρισας στο σημείου του τραγικού συμβάντος.
Σε εφέτη ανακριτή
Μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του σταθμάρχη, αναμένεται η υπόθεση να εισαχθεί στην Ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ειδικό ανακριτή.
Πάντως, οι εισαγγελικές αρχές κατά την προκαταρκτική έρευνα για το τραγικό συμβάν, θα επεκτείνουν ευρύτατα την έρευνά τους. Κι αυτό επειδή θα αναζητήσουν, πέραν των ευθυνών του σταθμάρχη, τις ενδεχόμενες ευθύνες και παραλείψεις άλλων προσώπων, που συνδέονται και έχουν καθοριστικό ρόλο στις εγκαταστάσεις, λειτουργία, κ.λπ. του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πώς έγινε το δυστύχημα
Στην τραγωδία φαίνεται πως οδήγησε ένα μοιραίο λάθος που προκύπτει από τις συνομιλίες μεταξύ των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 και του σταθμάρχη της Λάρισας: όπως προκύπτει, ο σταθμάρχης χωρίς να το αντιλαμβάνεται τους δίνει εντολή να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, στην οποία ήδη εκινείτο η εμπορική αμαξοστοιχία.
Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν με το κόκκινο φωτόσημο που έβλεπαν μπροστά τους, καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Μάλιστα, όπως έλεγαν σιδηροδρομικές πηγές, ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη καν ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διαρθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν...