Δήμος Αθηναίων: Ρύθμιση οφειλών με λίγα «κλικ» και μέχρι 100 δόσεις

Δήμος Αθηναίων: Ρύθμιση οφειλών με λίγα «κλικ» και μέχρι 100 δόσεις

ΕΛΛΑΔΑ UPD 15:45 Δημιουργία 07/09/21, 15:20
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Μια νέα ψηφιακή υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων δίνει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις να υποβάλουν ηλεκτρονικά, και χωρίς καμία ταλαιπωρία, αιτήσεις για τη ρύθμιση κάθε είδους οφειλής: Από τα δημοτικά τέλη μέχρι και τις κλήσεις για παράνομη στάθμευση.

Όσοι επιθυμούν να ενταχθούν στις ευνοϊκές ρυθμίσεις της κείμενης νομοθεσίας για ρύθμιση των οφειλών τους, μπορούν να μπαίνουν στην πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών του Δήμου στη διεύθυνση: https://eservices.cityofathens.gr και να επιλέγουν την ψηφιακή υπηρεσία: Αίτηση για ρύθμιση οφειλών (Ν. Ν. 4764/2020).

Εν συνεχεία, οι ενδιαφερόμενοι κάνοντας χρήση των κωδικών Taxisnet που διαθέτουν, θα πρέπει να ανεβάσουν τα απαραίτητα -κατά περίπτωση- δικαιολογητικά με βάση τις υποδείξεις της πλατφόρμας. Ακολούθως, οι υπηρεσίες του Δήμου θα διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά την αίτηση και θα ενημερώνουν τον αιτούντα αναλυτικά, για το συνολικό ποσό της οφειλής (τέλη, πρόστιμα, προσαυξήσεις), καθώς και για τον μέγιστο αριθμό δόσεων με τις οποίες μπορεί να ρυθμιστεί η οφειλή.

Βάσει της υφιστάμενης ρύθμισης για τις οφειλές, οι δόσεις και το ποσοστό της έκπτωσης μπορούν να διαμορφωθούν ως εξής:

Εάν εξοφληθούν εφάπαξ, απαλλαγή κατά ποσοστό 100%
Εάν εξοφληθούν σε 2 έως 24 δόσεις, απαλλαγή κατά ποσοστό 80%
Εάν εξοφληθούν σε 25 έως 48 δόσεις, απαλλαγή κατά ποσοστό 70%
Εάν εξοφληθούν σε 49 έως 72 δόσεις, απαλλαγή κατά ποσοστό 60%
Εάν εξοφληθούν σε 73 έως 100 δόσεις, απαλλαγή κατά ποσοστό 50%
Ο ενδιαφερόμενος αφότου ενημερωθεί μέσω της πλατφόρμας, θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τον αριθμό των δόσεων, καθώς και το ποσό της δόσης που επιθυμεί. «Γνωρίζουμε ότι χιλιάδες άνθρωποι που βρέθηκαν με μια μικρή ή μεγαλύτερη οφειλή -εξαιτίας και της πανδημίας- θέλουν να τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητές τους. Η νομοθεσία τούς δίνει τη δυνατότητα κι εμείς είχαμε υποχρέωση να κάνουμε τη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο απλή, σύντομη και χωρίς ταλαιπωρία. Ο Δήμος κάνει ψηφιακά «άλματα» για να υλοποιήσει τον σχεδιασμό του και να αλλάξει το υπόδειγμα εξυπηρέτησης, από τα γκισέ και την ταλαιπωρία στην άνεση και την ταχύτητα. Εξελισσόμαστε και γινόμαστε κάθε μέρα πιο αποτελεσματικοί», τονίζει ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Ποιοι και για ποιες οφειλές μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση ρύθμισης
Στην έκτακτη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν Φυσικά και Νομικά Πρόσωπα που έχουν υποστεί οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους:


α) Επιχειρήσεις - Νομικά Πρόσωπα που έχουν ΚΑΔ (Κωδικό Αριθμό δραστηριότητας) του πίνακα που προσαρτάται ως Παράρτημα στο ΦΕΚ της 11ης Μαρτίου 2021 με αρ. φύλλου 961.

β) Τα Φυσικά Πρόσωπα που πληρούν μία -τουλάχιστον- από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Είναι εργαζόμενοι των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τέθηκαν ή τελούν σε αναστολή, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας
Είναι άνεργοι
Ενισχύθηκαν από μέτρα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τη στήριξή τους στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας
Είναι ιδιοκτήτες εκμισθούμενων ακινήτων των οποίων τα μισθώματα μειώθηκαν με εντολή δημόσιας αρχής, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας
Ποιες οφειλές ρυθμίζονται
Μέσω της ρύθμισης διευθετούνται βεβαιωμένες οφειλές πληττόμενων, βάσει της έκτακτης ρύθμισης (ΚΥΑ 18440/2021, από 15.2.2020 μέχρι 30.6.2021). Παράλληλα, ρυθμίζονται βεβαιωμένες οφειλές πληττόμενων που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, συμπεριλαμβανομένων των απωλειών ρυθμίσεων από 15 Φεβρουαρίου 2021 έως τη δημοσίευση του εν λόγω Νόμου, καθώς επίσης και οφειλές πληττόμενων, που κατά το παρελθόν είχαν υπαχθεί σε άλλο καθεστώς ρύθμισης και αυτή διακόπηκε για οποιονδήποτε λόγο.

Αν σου άρεσε κάνε