Έρευνα Focus Bari: Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες μετά την πανδημία
Ώθηση στη χρήση των online καναλιών πώλησης των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα έδωσε η πανδημία του κορονοϊού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Focus Bari.
Αναλυτικότερα, ποσοστό 36% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν δοκιμάσει την εμπειρία της αγοράς ειδών σούπερ μάρκετ μέσω internet, με ένα επιπλέον ποσοστό 30% να εξετάζει την πιθανότητα να τη δοκιμάσει στο μέλλον. Ποσοστό 4% δηλώνει ότι έχει κάνει αγορές στο παρελθόν, αλλά δεν σκοπεύει να συνεχίσει ενώ ποσοστό 30% δηλώνει ότι δεν έχει κάνει ποτέ αγορές σούπερ μάρκετ online και δεν σκέφτεται/σκοπεύει να κάνει.
Το κοινό που αγοράζει είδη σούπερ μάρκετ online είναι κατά βάση millennials (25-34 ετών), ενώ και οι millennials που δεν έχουν ακόμη κάνει αγορές online φαίνεται να είναι οι πιο θετικοί λαμβάνοντας υπόψη την αναλογία όσων θα εξέταζαν έναντι όσων δεν θα εξέταζαν. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κάτοικοι Αττικής & Θεσσαλονίκης έχουν μεγαλύτερη εμπειρία με τα online σούπερ μάρκετ λόγω και των περισσότερων διαθέσιμων επιλογών
Κατά την περίοδο της πανδημίας το 13% έκανες τις αγορές του σούπερ μάρκετ κυρίως online. Με την πάροδο της πανδημίας το 9% θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί κυρίως τα online σούπερ μάρκετ έναντι των φυσικών καταστημάτων.
Περισσότεροι από 9 στους 10 έχουν κάνει τις αγορές τους απευθείας από τα site των σούπερ μάρκετ. Συνολικά κάτι λιγότερο από 1 στους 3 έχουν κάνει τουλάχιστον μία παραγγελία και μέσω των app delivery φαγητού (τύπου e-food, Wolt κτλ.). Σημειώνεται ότι 1 στους 2 μεταξύ των ηλικιών 18-34 έχουν δοκιμάσει την παραγγελία μέσω των app.
Κατά την περίοδο της πανδημίας περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξήσει την αγορά φρέσκων φρούτων & λαχανικών, καθώς και προϊόντων καθαρισμού. Αντιθέτως, κατακόρυφη είναι η μείωση της κατανάλωσης προμαγειρεμένων γευμάτων και έτοιμου φαγητού, καθώς και του αλκοόλ.