Υπόθεση Λιγνάδη: Δικηγόρος θύματος αποκαλύπτει τον τρόπο δράσης του σκηνοθέτη
Ανατριχιαστικές είναι οι καταγγελίες του δικηγόρου του θύματος και μηνυτή του Δημήτρη Λιγνάδη, Ιωάννη Βλάχου, ο οποίος αποκαλύπτει τον τρόπο, με τον οποίο δρούσε ο γνωστός σκηνοθέτης.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο, ο Δημήτρης Λιγνάδης είχε μονίμως γύρω του έναν συγκεκριμένο κύκλο παιδιών, τα οποία χρησιμοποιούσε και τα σκηνοθετούσε ακόμα και στις σχέσεις μεταξύ τους.
«Δε σκηνοθετούσε μόνο στο θέατρο, αλλά και αυτούς που πλησίαζε. Έδινε συγκεκριμένους ρόλους στη ζωή τους», δήλωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο Ιωάννης Βλάχος αποκαλύπτοντας ότι υπήρχαν περιπτώσεις παιδιών που ήθελαν να αυτοκτονήσουν.
«Μιλάμε για κακοποιητικές συμπεριφορές, για μια μέθοδο που ο κατηγορούμενος είχε αναπτύξει για να μπορέσει να προσελκύσει ανήλικα άτομα για να μπορέσει να ικανοποιήσει πάνω τους τις διαθέσεις του. Υπήρχε η μέθοδος της προσέγγισης, της προσέλκυσης, της κατάκτησης. Ακολουθούσε το στάδιο της ψυχαγωγικής χειραγώγησης. Πρόκειται για παιδιά που δεν είχαν διαμορφώσει τον χαρακτήρα τους, δεν είχαν διαμορφωθεί ως προς τη σεξουαλικότητα τους, δεν είχαν ισορροπήσει μέσα στο κοινωνικό και οικογενειακό τους περιβάλλον. Το τρίτο και τελευταίο στάδιο ήταν αυτό της σωματικής κακοποίησης. Είναι ένα μοτίβο δράσης που προκύπτει από τα περισσότερα παιδιά, με τα οποία έχω μιλήσει», σημειώνει ο δικηγόρος του θύματος.
Συμπληρώνει δε ότι ο κατηγορούμενος είχε ισχυρό ένστικτο πως θα επιλέγει τα θύματά του και με τι τρόπο θα μεταχειρίζεται το κάθε ένα από αυτά. «Το μοτίβο της δράσης του είχε κοινά χαρακτηριστικά: Ήταν η αίγλη του θεάτρου, η δημοσιότητα που είχε ο ίδιος, οι υποσχέσεις ότι μαζί μου θα κάνεις μια λαμπρή καριέρα, η εκπεφρασμένη του αγάπη, ο θαυμασμός για άτομα ηλικίας 14-15 χρονών. Τα παιδιά είχαν χάσει την ικανότητα της διάκρισης, του κατά πόσο ήταν σωστό και αποδεκτό το να έχουν συγκεκριμένου επιπέδου σχέσεις με τον άνθρωπο που ήταν πολύ μεγαλύτερος τους. Τα χρησιμοποιούσε και τα σκηνοθετούσε ακόμα και στις σχέσεις μεταξύ τους. Μιλάμε για κύκλο παιδιών που μονίμως είχε γύρω του. Δε σκηνοθετούσε μόνο στο θέατρο, αλλά και αυτούς που πλησίαζε. Έδινε συγκεκριμένους ρόλους στη ζωή τους. Έχω ακούσει περιπτώσεις παιδιών που ήθελαν να αυτοκτονήσουν. Η μήνυση που έχω υποβάλει εγώ περιλαμβάνει και ονόματα άλλων παιδιών που είχαν βρεθεί στο περιβάλλον. Δεν ήταν μπροστά τη στιγμή του βιασμού, όμως στο πλαίσιο της προσέγγισης υπήρχαν κι άλλα άτομα, τα οποία έχουν καταθέσει», υπογραμμίζει ο κ. Βλάχος.
Μάλιστα, όπως επισήμανε ο ίδιος πληθαίνουν οι μαρτυρίες για τη δράση του Δημήτρη Λιγνάδη. «Όσο προχωράει η ιστορία όλο και περισσότερα άτομα αισθάνονται την ανάγκη να προσφέρουν κι αυτοί τη δική τους μαρτυρία στα συμβάντα για όσα έχουν ακούσει από θύματα ιστορίες για κακοποιήσεις που έχουν υποστεί». Ωστόσο, τόνισε ότι για να μπορέσει να διασφαλιστεί ότι θα φτάσει η μαρτυρία αυτών των ανθρώπων μέχρι και το ακροατήριο, εάν κι εφόσον παραπεμφθεί σε δίκη ο κατηγορούμενος, πρέπει να διαφυλαχθεί η ανωνυμία τους. «Πρόκειται για ανθρώπους που είχαν εμπειρία προσωπική από τον χώρο του θεάτρου, τον ίδιο τον κατηγορούμενο ή και το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον του κατηγορουμένου και δεν ανήκουν στον χώρο του θεάτρου», κατέληξε.
Συμπληρώνει δε ότι ο κατηγορούμενος είχε ισχυρό ένστικτο πως θα επιλέγει τα θύματά του και με τι τρόπο θα μεταχειρίζεται το κάθε ένα από αυτά. «Το μοτίβο της δράσης του είχε κοινά χαρακτηριστικά: Ήταν η αίγλη του θεάτρου, η δημοσιότητα που είχε ο ίδιος, οι υποσχέσεις ότι μαζί μου θα κάνεις μια λαμπρή καριέρα, η εκπεφρασμένη του αγάπη, ο θαυμασμός για άτομα ηλικίας 14-15 χρονών. Τα παιδιά είχαν χάσει την ικανότητα της διάκρισης, του κατά πόσο ήταν σωστό και αποδεκτό το να έχουν συγκεκριμένου επιπέδου σχέσεις με τον άνθρωπο που ήταν πολύ μεγαλύτερος τους. Τα χρησιμοποιούσε και τα σκηνοθετούσε ακόμα και στις σχέσεις μεταξύ τους. Μιλάμε για κύκλο παιδιών που μονίμως είχε γύρω του. Δε σκηνοθετούσε μόνο στο θέατρο, αλλά και αυτούς που πλησίαζε. Έδινε συγκεκριμένους ρόλους στη ζωή τους. Έχω ακούσει περιπτώσεις παιδιών που ήθελαν να αυτοκτονήσουν. Η μήνυση που έχω υποβάλει εγώ περιλαμβάνει και ονόματα άλλων παιδιών που είχαν βρεθεί στο περιβάλλον. Δεν ήταν μπροστά τη στιγμή του βιασμού, όμως στο πλαίσιο της προσέγγισης υπήρχαν κι άλλα άτομα, τα οποία έχουν καταθέσει», υπογραμμίζει ο κ. Βλάχος.
Μάλιστα, όπως επισήμανε ο ίδιος πληθαίνουν οι μαρτυρίες για τη δράση του Δημήτρη Λιγνάδη. «Όσο προχωράει η ιστορία όλο και περισσότερα άτομα αισθάνονται την ανάγκη να προσφέρουν κι αυτοί τη δική τους μαρτυρία στα συμβάντα για όσα έχουν ακούσει από θύματα ιστορίες για κακοποιήσεις που έχουν υποστεί». Ωστόσο, τόνισε ότι για να μπορέσει να διασφαλιστεί ότι θα φτάσει η μαρτυρία αυτών των ανθρώπων μέχρι και το ακροατήριο, εάν κι εφόσον παραπεμφθεί σε δίκη ο κατηγορούμενος, πρέπει να διαφυλαχθεί η ανωνυμία τους. «Πρόκειται για ανθρώπους που είχαν εμπειρία προσωπική από τον χώρο του θεάτρου, τον ίδιο τον κατηγορούμενο ή και το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον του κατηγορουμένου και δεν ανήκουν στον χώρο του θεάτρου», κατέληξε.
Ο Ν.Σ., όπως όλα δείχνουν θα είναι το δεύτερο άτομο από τον θεατρικό χώρο, μετά την πρόσφατη σύλληψη του Δημήτρη Λιγνάδη, που θα έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με την δικαιοσύνη για αξιόποινες πράξεις που σχετίζονται με σεξουαλική κακοποίηση.
Όπως είχε αποκαλύψει το protothema.gr με δημοσίευμά του την προηγούμενη εβδομάδα, ο 37χρονος Ν.Σ, που δεν ταυτίζεται με τον πρώτο μάρτυρα της υπόθεσης των σοκαριστικών καταγγελιών συνδέεται όμως στενά με αυτόν, είναι το πρόσωπο – κλειδί σε τρεις διαφορετικής υποθέσεις σεξουαλικής κακοποίησης. Ένα μάλιστα από τα θύματά του, ο Δημήτρης Άνθης, που τον κατέδειξε, χωρίς να τον κατονομάσει, ως υπεύθυνο του βιασμού που υπέστη πριν από 15 χρόνια, σε ηλικία 22 ετών, έχοντας προηγουμένως καταθέσει μήνυση εναντίον του, περιμένει με αγωνία να τον δει να ανεβαίνει τα σκαλιά της ΓΑΔΑ, με χειροπέδες στα χέρια, προκειμένου να τού απαγγελθούν κατηγορίες. Κάτι το οποίο είναι πολύ πιθανόν να συμβεί ακόμη και μέσα στις επόμενες ώρες αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εδώ και μέρες διαταχθεί προανακριτική εξέταση και αναμένεται να εκδοθεί άμεσα το ένταλμά σύλληψής του. Μέσω του δικηγόρου του, πάντως, αρνείται τις κατηγορίες, οι οποίες παραμένουν ζωντανές μιας και η υπόθεση δεν έχει ξεπεράσει το ανώτατο χρονικό όριο της παραγραφής.
Ο ίδιος άνθρωπος που συμμετείχε, το 2004, ως νεαρός τότε καλλιτέχνης, στην διοργάνωση των εντυπωσιακών τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ευλογήθηκε να βιώσει τη μυσταγωγική εμπειρία του αρχαίου δράματος και να συμμετάσχει σε σημαντικές παραστάσεις του κλασικού και του σύχγρονου ρεπερτορίου, φέρεται να μεταμορφωνόταν σε βιαστή αλλά και να λειτουργούσε ως γοητευτικό δόλωμα του πρώην δασκάλου του Δημήτρη Λιγνάδη με στόχο το «ψάρεμα» των νεαρών αγοριών – θυμάτων τους.
Εκτός από τον καταγγελλόμενο βιασμό του Δημήτρη Άνθη φέρεται να ήταν, παράλληλα, και το τρίτο πρόσωπο στην συγκλονιστική ιστορία βιασμού, από τον πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, του Νίκου Σ., ο οποίος παρότι έχει διηγηθεί δημόσια την συγκλονιστικά τραυματική εμπειρία του, δεν έχει καταθέσει κάποια μήνυση, πιθανότατα επειδή το συγκεκριμένο αδίκημα διαπράχθηκε αρκετά χρόνια πριν και έχει πλέον διαγραφεί.
Στο πρόσωπο του φερέλπιδος μελαχρινού ηθοποιού όμως, που έχει ζήσει για ένα χρονικό διάστημα και στη Κύπρο, αναγνώρισε τον άνθρωπο που τον παρενόχλησε σεξουαλικά, με ιδιαίτερη επιμονή, και ένας ακόμη άνδρας, ο Χρήστος Πέρρος. Τις πρώτες δύο φορές – την μία εκ των οποίων σε ηλικία μόλις 14 ετών τον είχε πλησιάσει με απώτερους σεξουαλικούς σκοπούς ο Δημήτρης Λιγνάδης και τις δύο επόμενες ο νεαρός «βοηθός» του ο οποίος επέμενε προκειμένου να τον πείσει να συνευρεθούν ερωτικά και οι τρεις μαζί χωρίς ωστόσο να επιτευχθεί ο στόχος του. Η μαρτυρία του, ωστόσο, αποδείχτηκε εκαιρετικά σημαντική για να δεθεί η υπόθεση.
Μπορεί όλες αυτές τις ημέρες ο Ν.Σ να μοιάζει εξαφανισμένος από προσώπου γης, παρόλα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένει να ενημερωθεί αναλυτικά για τις κατηγορίες που θα τού αποδοθούν έτσι ώστε να προγραμματίσει, όσο είναι εφικτό, τις επόμενες κινήσεις του. Μέσω του δικηγόρου του πάντως αρνείται κάθε εμπλοκή στην υπόθεση.
Εκτός από τον καταγγελλόμενο βιασμό του Δημήτρη Άνθη φέρεται να ήταν, παράλληλα, και το τρίτο πρόσωπο στην συγκλονιστική ιστορία βιασμού, από τον πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, του Νίκου Σ., ο οποίος παρότι έχει διηγηθεί δημόσια την συγκλονιστικά τραυματική εμπειρία του, δεν έχει καταθέσει κάποια μήνυση, πιθανότατα επειδή το συγκεκριμένο αδίκημα διαπράχθηκε αρκετά χρόνια πριν και έχει πλέον διαγραφεί.
Στο πρόσωπο του φερέλπιδος μελαχρινού ηθοποιού όμως, που έχει ζήσει για ένα χρονικό διάστημα και στη Κύπρο, αναγνώρισε τον άνθρωπο που τον παρενόχλησε σεξουαλικά, με ιδιαίτερη επιμονή, και ένας ακόμη άνδρας, ο Χρήστος Πέρρος. Τις πρώτες δύο φορές – την μία εκ των οποίων σε ηλικία μόλις 14 ετών τον είχε πλησιάσει με απώτερους σεξουαλικούς σκοπούς ο Δημήτρης Λιγνάδης και τις δύο επόμενες ο νεαρός «βοηθός» του ο οποίος επέμενε προκειμένου να τον πείσει να συνευρεθούν ερωτικά και οι τρεις μαζί χωρίς ωστόσο να επιτευχθεί ο στόχος του. Η μαρτυρία του, ωστόσο, αποδείχτηκε εκαιρετικά σημαντική για να δεθεί η υπόθεση.
Μπορεί όλες αυτές τις ημέρες ο Ν.Σ να μοιάζει εξαφανισμένος από προσώπου γης, παρόλα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένει να ενημερωθεί αναλυτικά για τις κατηγορίες που θα τού αποδοθούν έτσι ώστε να προγραμματίσει, όσο είναι εφικτό, τις επόμενες κινήσεις του. Μέσω του δικηγόρου του πάντως αρνείται κάθε εμπλοκή στην υπόθεση.
Πηγή: Πρώτο Θέμα