Το σχέδιο της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων
Το σχέδιο της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων και των βρεφονηπιακών σταθμών ανακοίνωσαν το μεσημέρι της Δευτέρας η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος.
Όπως ανακοινώθηκε τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία θα μείνουν ανοιχτά έως τις 26 Ιουνίου. Παράλληλα, διευκρινίστηκε ότι επί του παρόντος δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία.
Παράλληλα ανακοινώθηκε ότι:
- οι τάξεις θα έχουν έως 15 μαθητές
- προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες
- προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων
- προαιρετική η χρήση μάσκας και στα σχολεία και στα σχολικά.
Όπως διευκρίνισε η υπουργός, οι τάξεις στις οποίες ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 15, διαιρούνται σε δύο υποτμήματα τα οποία θα παρακολουθούν εκ περιτροπής τα μαθήματα ανά εβδομάδα (Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή το ένα, Τρίτη και Πέμπτη το άλλο).
Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχουν αντισηπτικά, ενώ θα γίνεται σχολαστικός καθαρισμός των αιθουσών.
Τα διαλείμματα θα γίνονται σε διαφορετικές ώρες, ενώ απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων. Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική για τους δασκάλους και τους μαθητές τόσο στις σχολικές αίθουσες όσο και στα λεωφορεία.
Όπως είπε η κ. Κεραμέως η απόφαση για επαναλειτουργία δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών βασίστηκε στους ακόλουθους παράγοντες:
«Στην ομόφωνη εισήγηση των ειδικών του υπουργείου Υγείας. Η εισήγηση συνδέεται με την καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν λιγότερο, με το ότι ανεβαίνει η θερμοκρασία
Η συνολική αποκλιμάκωση έχει ξεκινήσει ομαλά. Υποδειγματά τηρούνται τα μέτρα σε Λύκεια και Γυμνάσια
Οφείλουμε να εξασφαλίσουμε επιστροφή μαθητών στον φυσικό τους χώρο. Η μακρόχρονη απουσία δυσκολεύει την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία
Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στα σχολεία όπου ακολουθούν κανόνες σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει έξω
Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά από πιο ευάλωτα κοινωνικά περιβάλλοντα
Για τα ειδικά σχολεία οι μαθητές που φοιτούν εκεί έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν σε αυτό το περιβάλλον για τη μαθησιακή τους εξέλιξη και την ψυχολογική τους εξέλιξη».