Τεράστια η καταστροφή από τη ρύπανση στις παραλίες της Αθήνας
Ολοένα και χειρότερη φαίνεται πως βαίνει η εικόνα της θαλάσσιας ρύπανσης από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ», με πάνω από 2.500 τόνους πετρελαίου να πέφτουν στη θάλασσα.
Σήμερα το πρωί, το πετρέλαιο μαζούτ βρίσκεται στη Γλυφάδα, με τον δήμαρχο της περιοχής Γιώργο Παπανικολάου να δηλώνει στο ΣΚΑΪ πως πετρελαιοειδή έχουν κάνει μαύρες τις παραλίες από τη Σαλαμίνα και την Πειραϊκή έως τον Άγιο Κοσμά και τη Γλυφάδα, όπου μάλιστα, έχουν καλύψει ακόμη και την ειδική ράμπα κολύμβησης των πολιτών με αναπηρία, σε επιφάνεια άνω των 400 τ.μ.
Σύμφωνα με το δήμαρχο, δεν υπήρχε καμία ενημέρωση τη Δευτέρα και την Τρίτη από τις αρμόδιες αρχές για το ενδεχόμενο να φτάσει το πετρέλαιο στην περιοχή.
Από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε στο ρ/σ Real ότι «έχουμε εξαντλήσει όλα τα μέσα που υπάρχουν διαθέσιμα στον ελληνικό χώρο. Επίσης συμμετέχει και ένα υπερσύγχρονο ευρωπαϊκό σκάφος, ειδικό στις πετρελαιοκηλίδες. Γίνεται μια γιγάντια επιχείρηση. Έχω δώσει εντολή στο Λιμενικό να την επιτηρεί από κοντά. Ακόμη και στον γερανό της απάντλησης του πετρελαίου από το βυθισμένο πλοίο έχουμε τοποθετήσει άνδρες του Λιμενικού, πρόσθεσε ο υπουργός.
Υποστήριξε ότι «κανείς δεν με είχε ενημερώσει ότι υπάρχει άλλη διαρροή από το δεξαμενόπλοιο» και ανέφερε πως δεν υπήρξε καμία αργοπορία στην αντιμετώπιση της κατάστασης.
Τι αναφέρει η ΠΕΜΕΝ
Την ίδια ώρα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) με ανακοίνωσή της προβαίνει σε πολύ σοβαρές καταγγελίες τόσο για την κατάσταση του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε όσο και για τις ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ανακοίνωσή της, και παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς της πλειοκτήτριας εταιρείας, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972 και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας.
Σύμφωνα μάλιστα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, που επικαλείται η ΠΕΝΕΝ, «στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες».
Παράλληλα, κάνει λόγο για βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει! Επισημαίνεται δε ότι «ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!».