Γιάννης, ο Έλληνας αρχηγός των «κίτρινων γιλέκων» της Γερμανίας

Γιάννης, ο Έλληνας αρχηγός των «κίτρινων γιλέκων» της Γερμανίας

ΔΙΕΘΝΗ UPD 19:18 Δημιουργία 03/02/19, 18:58

Στην πλατεία Βίλχελμπλατζ της Στουτγάρδης 1000 περίπου άνθρωποι είναι συγκεντρωμένοι, μεταδίδει η Deutsche Welle. Ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα ενός Έλληνα, που κατάφερε σε λίγο διάστημα να γίνει το πρόσωπο των κινητοποιήσεων κατά της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκινήτων στη Γερμανία, του Γιάννη Σάκαρου, κάτοικου Στουτγάρδης και εργαζόμενου στο εργοστάσιο της Πόρσε στην πρωτεύουσα της Βάδης- Βυρτεμβέργης.

Πρόσφατα, μάλιστα, ήταν προσκλεκλημένος στο τοκ σόου maybrit illner του δευτερου καναλιού ZDF της δημόσιας τηλεόρασης με μεγάλη τηλεθέαση.

«Έπρεπε να το κάνει ο Έλληνας»

«Είναι το ντίζελ που μας παίρνουν, θα πρέπει να μείνουμε ενωμένοι» φωνάζει ο Σάκαρος στους συγκεντρωμένους, οι οποίοι όπως και ο ίδιος φορούν κίτρινα γιλέκα. Ο 26χρονος ακτιβιστής οργανώνει από αρχές Ιανουαρίου διαδηλώσεις εναντίον της απόφασης των τοπικών αρχών να απαγορεύσουν την κυκλοφορία παλαιάς τεχνολογίας ντιζελοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Ο ίδιος αμφισβητεί τις μετρήσεις τόσο των τοπικών αρχών, όσο και της ΕΕ, που έθεσε ως ανώτατο όριο τα 40 μικρογράμματα διοξειδίου του αζώτου ανά κυβικό μέτρο αέρα για την απαγόρευση κυκλοφορίας πετρελαιοκινήτων τεχνολογίας Euro 4. «Δεν έχει επιβεβαιωθεί ότι έχουν πεθάνει άνθρωποι από διοξείδιο του αζώτου» υποστηρίζει ο Σάκαρος. «Μένω ο ίδιος σε κεντρικό δρόμο της Στουτγάρδης και η ποιότητα του αέρα στην πόλη συνεχώς βελτιώνεται».

Σε ερώτηση του γερμανικού ειδησεογραφικού πρακτορείου γιατί αισθάνεται ότι θα πρέπει να ηγηθεί αυτός των διαδηλώσεων κατά της απαγόρευσης κυκλοφορίας παλαιών πετρελαιοκινήτων απάντησε ως εξής: «Η κυβέρνηση αποκοιμήθηκε από καιρό, δεν άσκησε πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και δεν την κάλεσε να απολογηθεί για τις χειραγωγήσεις ρύπων. Κανένας δεν ξεσηκώθηκε και άρα έπρεπε να το κάνει ο Έλληνας».

«Να μείνουμε κίνημα πολιτών»

Υπάρχει όμως κι άλλος λόγος. Ο Γιάννης Σάκαρος αισθάνεται ο ίδιος θιγόμενος από το μέτρο, ως οδηγός ενός παλαιού πετρελαιοκίνητου Σιτροέν, 14 χρόνων, τεχνολογίας Euro 4. Αρχές Ιανουαρίου οι διαδηλωτές δεν ξεπερνούσαν τους 250 ανθρώπους, μια εβδομάδα αργότερα συγκεντρώθηκαν 700, το περασμένο Σαββατοκύριακο ξεπέρασαν τους 1000. Και ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί. Ο Σάκαρος δεν θέλει να κομματικοποιήσει το κίνημά του. «Τις τελευταίες δύο εβδομάδες παρατηρήσαμε ότι διάφορες ομάδες και κόμματα προσπάθησαν να μας καπελώσουν. Φυσικά εναντιώθηκα και ζήτησα να παραμείνουμε κίνημα πολιτών».

Τέτοιες τάσεις καταγράφονται από το εθνολαϊκιστικό «Εναλλακτική για τη Γερμανία» AfD. Ήδη ο επικεφαλής της Κ.Ο του κόμματος Αλεξάντερ Γκάουλαντ το παραδέχθηκε δημοσίως. «Τους υποστηρίζουμε θέλοντας να πούμε καθαρά ότι ο πόλεμος κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της βιομηχανίας ορυκτού άνθρακα είναι λανθασμένη. Υπό αυτήν την έννοια βρισκόμαστε στο πλευρό των κίτρινων γιλέκων. Αλλά πως αυτό θα εξελιχθεί, θα το δούμε». Πάντως η τοπική κυβέρνηση του κρατιδίου υπό τον πρωθυπουργό Βίνφριντ Κρέτσμαν παίρνει πολύ στα σοβαρά τη διόγκωση της δυσφορίας των πολιτών κατά της απαγόρευσης κυκλοφορίας παλαιών πετρελαιοκινήτων.




Αν σου άρεσε κάνε