Tagesspiegel:Σωστή προσέγγιση Μητσοτάκη η πρόταση για ευρωπαϊκό πιστοποιητικό εμβολιασμού
Στην πρόταση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την καθιέρωση ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού κατά του κορονοϊού αναφέρθηκε η γερμανική εφημερίδα «Tagesspiegel», χαρακτηρίζοντάς τη ορθή προσέγγιση και τονίζοντας πως «τα κίνητρα είναι καλύτερα από τον εξαναγκασμό».
Η εφημερίδα αναφέρεται στην πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, σε αντιδιαστολή προς την πρόταση του πρωθυπουργού της Βαυαρίας Μάρκους Σέντερ για υποχρεωτικό εμβολιασμό των νοσηλευτών, οι οποίοι δείχνουν ως τώρα απροθυμία. «Ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Σέντερ έθεσε προς συζήτηση την υποχρέωση εμβολιασμού για το νοσηλευτικό προσωπικό. Από την άλλη πλευρά, ο Έλληνας κομματικός του φίλος Κυριάκος Μητσοτάκης στρέφεται στα θετικά κίνητρα. Προτείνει ένα ευρωπαϊκό πιστοποιητικό εμβολιασμού, του οποίου οι κάτοχοι θα απολαμβάνουν περισσότερη ελευθερία από ό,τι οι μη εμβολιασμένοι, ιδίως την ελευθερία να ταξιδεύουν. Το αντανακλαστικό του Σέντερ που θέλει να εξαναγκάσει τους απρόθυμους είναι ο λάθος δρόμος. Ο Μητσοτάκης έχει δίκιο. Η Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές δημοκρατίες δεν είναι αυταρχικά κράτη που επιβάλλουν την ευτυχία. Πρέπει να ενθαρρύνουν τους πολίτες με επιχειρήματα και κίνητρα για να κάνουν το επιθυμητό», αναφέρει η εφημερίδα και εξηγεί ότι τα κίνητρα που συνδέονται με πλεονεκτήματα, όπως προτείνει ο κ. Μητσοτάκης, ταιριάζουν καλύτερα στη Δημοκρατία και στην οικονομία της αγοράς.
Ο αρθρογράφος ασκεί μάλιστα κριτική στον Γερμανό υπουργό Υγείας Γενς Σπαν, ο οποίος απορρίπτει το ενδεχόμενο να δοθούν προνόμια σε όσους εμβολιαστούν, θέτοντας ζήτημα αλληλεγγύης. «Ο Γενς Σπαν όρισε την αλληλεγγύη ως εξής: "Πολλοί άνθρωποι περιμένουν με αλληλεγγύη, προκειμένου ορισμένοι να έχουν τη δυνατότητα να εμβολιαστούν πρώτοι. Αντίθετα, όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί ακόμη, αναμένουν ότι οι εμβολιασμένοι θα είναι υπομονετικοί για λόγους αλληλεγγύης". Η υπόθεση όμως ότι όλοι θα ήθελαν να εμβολιαστούν γρήγορα έχει αποδειχθεί λανθασμένη», συνεχίζει το σχόλιο καταλήγοντας: «Γιατί δεν πρέπει να ανταμείβονται οι πρόθυμοι με κίνητρα, προκειμένου να ξεπεραστούν οι δισταγμοί;»