Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Πιο πολύπλοκο ακόμα και από το TAXIS!
Οι ατελείωτες ουρές σε σταθμούς του ΗΣΑΠ και του Μετρό για την έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας κι εισιτηρίου είναι μάλλον μόνο η αρχή! Κι αν στο υπουργείο Μεταφορών ισχυρίζονται πως ο κόσμος «παρανόησε», τότε ενδεχομένως και η ενημερωτική καμπάνια να έγινε στο παρά πέντε.
Τις σκηνές «ροκ» από το μέλλον μπορεί να τις φανταστεί κανείς, υπό την επισήμανση πως το σύστημα είναι πιο πολύπλοκο ακόμα και από το αντίστοιχο του Taxisnet, οι επισκέπτες του οποίου δεν έχουν έρθει λίγες φορές αντιμέτωποι με το απόλυτο χάος.
Περιμένοντας, πάντως, στη σειρά στα εκδοτήρια, σίγουρα κανείς δεν έχει αναλογιστεί πως το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου κοστίζει 60 εκατ.ευρω! Αυτό, όμως, που έχουμε όλοι αναρωτηθεί, είναι πόσο εντονότερο «αλαλούμ» θα σημειωθεί σε σχέση με άλλες μεγαλύτερες, προοδευτικές τομές, στις οποίες η κυβέρνηση λέει πως επιδιώκει να προχωρήσει.
Τα παραπάνω αποκάλυψε, μιλώντας στο xrimaonline.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων του ΗΣΑΠ, Λευτέρης Ρενιέρης, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως η πολυπλοκότητα του νέου συστήματος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την προσωποποιημένη κάρτα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι αντίστοιχη -εάν όχι μεγαλύτερη- από αυτή του Taxisnet.
Ο ίδιος επεσήμανε πως το συνολικό κόστος για το έργο ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ρενιέρης υπογράμμισε πως δύσκολα θα επιτευχθεί ο στόχος, που έχει θέσει η διοίκηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να έχουν λυθεί τα προβλήματα με τα χάρτινα εισιτήρια μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «μέχρι τώρα εκδίδαμε περίπου 250.000 κάρτες το μήνα. Μετά από το ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού, οι αιτήσεις για μηνιαίες κάρτες θα ξεπεράσουν τις 300.000 και μπορεί να φτάσουν ακόμα και τις 350.000».
Και συμπλήρωσε: «μέχρι την 1η του Νοεμβρίου καταφέραμε να προχωρήσουμε στην έκδοση 172.000 καρτών και είναι χαρακτηριστικό πως μόνο την Τρίτη εκδόθηκαν 10.000 και την Τετάρτη περίπου 12.000 κάρτες».
Σε ερώτηση για το εάν θα έχουν προλάβει να εξυπηρετηθούν οι αιτήσεις μέχρι την Δευτέρα, ο ίδιος απάντησε πως «δεν το θεωρώ εφικτό, δεδομένου του όγκου των αιτήσεων που έχουμε».
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Σωματείου, «έχουμε διοικητικούς υπαλλήλους, που αφήνουν τα πόστα τους προκειμένου να εξυπηρετήσουν το επιβατικοί κοινό, ειδικότερα ηλικιωμένους, με την έκδοση των καρτών τους».
Ο κ. Ρενιέρης αναφέρθηκε στις δυσκολίες που έχει το επιβατικό κοινό όλων των ΜΜΜ, προκειμένου να λάβει τις νέες κάρτες και να τις επαναφορτίσει, καθώς όπως σημείωσε «είναι πολύ δύσκολο -και αυτό θα φανεί και το επόμενο χρονικό διάστημα- για κάποιον να ανανεώσει την κάρτα του, από τη στιγμή που είναι πολύ λίγα και σε συγκεκριμένες περιοχές τα μηχανήματα στα οποία θα μπορούν να γίνονται οι ανανεώσεις των εισιτηρίων».
Αφήνοντας σαφέστατες αιχμές κατά του υπουργείου αλλά της διοίκησης του ΟΑΣΑ, ο κ. Ρενιέρης έκανε λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις και από τις δύο πλευρές, αποκαλύπτοντας πως το Σωματείο είχε θέσει στα υπόψιν το θέμα με την ταλαιπωρία που θα προκύψει 1,5 χρόνο πριν την εφαρμογή του μέτρου. «Είχαμε στείλει τις πρώτες μας εισηγήσεις από το Φεβρουάριο του 2016 και δεν εισακουστήκαμε σε κανένα βαθμό» είπε για να προσθέσει ότι «είχαμε συμφωνήσει με το υπουργείο στη διεξαγωγή μιας ενημερωτικής καμπάνιας και σε σειρά άλλων δράσεων προκειμένου να ενημερωθεί το επιβατικό κοινό, αλλά αυτές οι δράσεις ακυρώθηκαν από το υπουργείο». Μάλιστα, ο κ. Ρενιέρης ανέφερε πως το συνολικό κόστος των δράσεων είχε κοστολογηθεί στα 100.000 ευρώ αλλά δεν προχώρησε, με υπαιτιότητα του υπουργείου.
«Δε μας άκουσαν και δεν "έσκυψαν" πάνω από το πρόβλημα» υπογράμμισε ο πρόεδρος του Σωματείου.
Ενώ σχετικά με τις αιτιάσεις, που έχει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ( ΑΠΔΠΧ), τόνισε πως η ΑΠΔΠΧ «μας έχει δέσει τα χεριά».
«Καμπανάκι» για τις μπάρες ασφαλείας
Σε ερώτηση για το πότε θεωρεί ο ίδιος πως θα ξεκινήσουν να κλείνουν οι μπάρες ασφαλείας των μηχανημάτων, ο κ. Ρενιέρης επισήμανε ότι «αυτό θα πρέπει να γίνει όταν τα μηχανήματα συνδεθούν με τα συστήματα ασφαλείας των σταθμών, όπως η πυρασφάλεια κλπ. Φανταστείτε, πχ, τα προβλήματα που θα ενδέχεται να υπάρξουν εάν οι μπάρες των μηχανημάτων παραμείνουν κλειστές σε περίπτωση κινδύνου πυρκαγιάς και τον πανικό που μπορεί να προκληθεί σε αυτή την περίπτωση».
Ανέφερε ακόμα πως «για το πρώτο διάστημα της εφαρμογής του μέτρου, κάποιες από τις μπάρες των σταθμών θα παραμένουν ανοιχτές ώστε να μπορούν να περνούν ελεύθερα κοινωνικές ομάδες, όπως οι άνεργοι, οι στρατιωτικοί και άλλες ευπαθείς κοινωνικά ομάδες».
Στο ερώτημα για το εάν οι εργαζόμενοι του ΗΣΑΠ θα προχωρήσουν σε «ανταρσία» για τον έλεγχο των επιβατών και για το εάν δε θα πραγματοποιούν ελέγχους για φαινόμενα λαθρεπιβατών, ο κ. Ρενιέρης ανέφερε ότι «δε σκεφτόμαστε το να μην κάνουμε ελέγχους».