Στο φως οι κρατικές διαφημίσεις από το 2015 και μετά
Γράφει ο Γιάννης Παπαγιάννης
Η κυβέρνηση να κάνει ότι έκαναν οι τράπεζες που δημοσιοποιούν όλα τα ποσά των διαφημίσεων ανά έτος.
Είναι δεδομένο ότι όλες οι δαπάνες που αφορούν το κρατικό χρήμα θα πρέπει να δημοσιοποιούνται. Οτιδήποτε έχει να κάνει με το δημόσιο χρήμα πρέπει να δημοσιοποιείται με κάθε λεπτομέρεια. Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση πρέπει να δώσει στη δημοσιότητα όλα τα ποσά που έδωσε για την διαφημιστική καμπάνια “Μένουμε Σπίτι“. Αυτό επιβάλλει η πολιτική ηθική και αυτό θα πρέπει να πράξει χωρίς να αργήσει ούτε μια ημέρα επιπλέον για να μην υπάρχει καμία σκιά στον ορίζοντα τις σχέσεις της με τα ΜΜΕ.
Κάτι ανάλογο έπραξαν τα τελευταία χρόνια και οι τράπεζες. Τα ποσά των διαφημίσεων δημοσιοποιήθηκαν αναλυτικά και κανείς δεν μπορεί να πει το παραμικρό. Ούτε καν αυτοί που επί χρόνια υποστήριζαν ότι οι τράπεζες “μπούκωναν” με εκατομμύρια ευρώ τα ΜΜΕ. Ότι, λοιπόν, έκαναν οι τράπεζες πρέπει να κάνει και η κυβέρνηση με την διαφήμιση που μοίρασε την περίοδο της καραντίνας.
Εάν η κυβέρνηση το χειριστεί σωστά, θα έχει μια μοναδική ευκαιρία να ανοίξει τον φάκελο “κρατική διαφήμιση”. Θα πρέπει λοιπόν και να δώσει στη δημοσιότητα αφού αναζητήσει από τους δημόσιους φορείς όλες τις κρατικές διαφημίσεις που έδωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τα 4,5 χρόνια διακυβέρνησής της, αλλά και ενδεχομένως η ΝΔ τα προηγούμενα χρόνια της διακυβέρνησης Σαμαρά. Μόνο έτσι θα καταλάβει ο πολίτης τι πραγματικά συμβαίνει και ποιά είναι η σχέση κράτους και ΜΜΕ.
Θα το κάνει; Ή θα προτιμήσει επικαλούμενη την κρατική διαφήμιση που έδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ να μην δημοσιοποιήσει το παραμικρό;
Σ.Σ. Για το Fimotro, από την καμπάνια για το “Μένουμε Σπίτι“, έχει εγκριθεί το… ιλιγγιώδες ποσό των 5.000 ευρώ, ένα ποσό το οποίο δεν το έχουμε λάβει στο σύνολό του, αλλά μόνο μια προκαταβολή των… 1.500 ευρώ, ενώ έχουμε πληρώσει ολόκληρο τον ΦΠΑ για το σύνολο του ποσού! Να σημειωθεί επίσης ότι η διαφήμιση δεν αφορούσε κανένα άλλο ΜΜΕ,site ή blog, παρά μόνο το fimotro.gr. Αυτά για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις…