Η καταστροφολογία σκοτώνει την αγορά
Στη μάχη που έχει ξεκινήσει για τη σωτηρία της οικονομίας, για τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας στην αγορά, δεν έχουν θέση οι «μαύρες» προβλέψεις για τις κρίσιμες εξελίξεις των επόμενων μηνών.
Κλίμα συγκρατημένης αισιοδοξίας και προβληματισμού είναι απαραίτητο, αναγκαίο αλλά και χρήσιμο για να ληφθούν οι σωστές και γρήγορες αποφάσεις για τη δράση, που πρέπει να αναλάβουν οι άνθρωποι της αγοράς, για τη στάση που πρέπει να κρατήσουν οι έχοντες την ευθύνη, για τη λειτουργία της οικονομίας σε πολιτικό και άλλο θεσμικό επίπεδο. Από το σημείο, όμως, αυτό μέχρι το σημείο να διακινείται ομαδικά ή ατομικά «τσουνάμι» σεναρίων ολοσχερής οικονομικής καταστροφής, υπάρχει πολύ μεγάλη απόστασή.
Η μετάδοση των σεναρίων της καταστροφολογίας μπορεί να κάνει μεγαλύτερη ζημιά από όση μέχρι σήμερα έχει κάνει συνολικά στην οικονομία ο κορονοϊός! Τα σενάρια αυτά έχει αποδειχτεί ότι μπορούν να κάνουν μεγαλύτερη ζημιά, διότι δημιουργούν με μεγάλη ταχύτητα κλίμα φόβου στην αγορά. Ο φόβος αυτός προκαλεί ακινησία στην επιχειρηματική δράση και κυρίως φρενάρει την κατανάλωση. Με λίγα λόγια, η καταστροφολογία σκοτώνει την αγορά.
Με την καταστροφολογία διαχρονικά παίζουν, τη χρησιμοποιούν ως μέθοδο μαυρογορίτες και κερδοσκόποι παντός είδους. Το κάνουν μεθοδικά οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες που επενδύουν στη ζημιά στην οικονομία και στην κοινωνία, στην κατάρρευση. Πολλές φορές έχουν εκπονήσει οι παράγοντες αυτοί σχέδιο τρόμου. Εκτελεστικά όργανα αυτού του σχεδίου είναι μέσα ενημέρωσης και πολίτες με ελλιπή και μηδαμινή ενημέρωση, που γίνονται χωρίς να το καταλάβουν παπαγαλάκια τους. Συμμετέχουν στο παιχνίδι της καταστροφής, χωρίς να καταλαβαίνουν τις συνέπειες που έχει η διακίνηση σεναρίων, που μιλούν για κατάρρευση της αγοράς.
Οι στιγμές που ζούμε είναι σημαντικές, κρίσιμες για τον καθένα ξεχωριστά, αλλά και για την κοινωνία συνολικά. Δεν έχουν θέση ανάμεσά μας όσοι υπονομεύουν συνειδητά ή ασυνείδητα και με οποιοδήποτε μέσο την προσπάθεια, που ξεκίνησε για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Η αγορά για να λειτουργήσει χρειάζεται κλίμα θετικής προοπτικής και καλών ειδήσεων. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε, ιδίως αυτές τις ώρες.