«Διαζύγιο» ύψους 100 εκατ. ευρώ παίρνει η Μπάγερν Μονάχου από την Qatar Airways
Την απόφαση να μην ανανεώσει τη χορηγική συνεργασία με την Qatar Airways έλαβε η Μπάγερν Μονάχου, μετά τις έντονες αντιδράσεις των φιλάθλων, οι οποίοι δεν ήθελαν την παραμικρή σχέση με την αεροπορική εταιρεία του Κατάρ.
Η συνεργασία των δύο πλευρών, η οποία ξεκίνησε πριν πέντε χρόνια, λήγει έτσι κι αλλιώς στα τέλη του Ιουλίου. Οι οπαδοί των Βαυαρών είχαν προνοήσει να ξεκαθαρίσουν από νωρίς τις προθέσεις τους, διαμηνύοντας ότι δεν θέλουν τα χρήματα των Αράβων.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η συστηματική παραβίαση των εργασιακών και ανθρώπινων δικαιωμάτων, στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2022, το οποίο διοργανώθηκε στο Κατάρ.
Η διοίκηση της Μπάγερν, μη θέλοντας να ανοίξει ακόμη ένα «μέτωπο» με τους φιλάθλους, αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία και να αναζητήσει έναν άλλο χορηγό.
Υπολογίζεται ότι η «τρύπα» στα έσοδα απ’ αυτήν την απόφαση ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ ετησίως ή αλλιώς σε 100 εκατ. ευρώ στην πενταετία.
Η περίπτωση των Βαυαρών έρχεται να προστεθεί στην εντεινόμενη «μάχη» μεταξύ των διοικήσεων των γερμανικών ομάδων και των οπαδών.
Πρόσφατα, η DFL, η ένωση των επαγγελματικών ομάδων της Γερμανίας, απέτυχε να εξασφαλίσει τις αναγκαίες συναινέσεις, προκειμένου να πουλήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Bundesliga (σ.σ.: η μεγάλη κατηγορία του ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος) σε ομάδα επενδυτών. Κι αυτό, παρά το δέλεαρ των 2 δισ. ευρώ.
Η εντονότερη αντίδραση προήλθε από την St. Pauli, μία ομάδα από το Αμβούργο, της οποίας οι οπαδοί φημίζονται για τις αριστερές και αντικαπιταλιστικές απόψεις τους.
Ας σημειωθεί ότι το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ποδοσφαιρικών ομάδων στη Γερμανία διαφέρει αισθητά με ό,τι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη, χάρη στον λεγόμενο κανόνα του «50 + 1», με βάση τον οποίο η πλειοψηφία των μετοχών, δηλαδή το 50% συν μία μετοχή, ανήκει υποχρεωτικά στις βάσεις φιλάθλων.