Σύντομη η διαδρομή για το ράλι των μετοχών της τεχνητής νοημοσύνης

Σύντομη η διαδρομή για το ράλι των μετοχών της τεχνητής νοημοσύνης

ΑΓΟΡΕΣ UPD 18:12 Δημιουργία 27/05/23, 18:17
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Οι επενδυτές οι οποίοι ποντάρουν τα πάντα στις μετοχές τεχνητής νοημοσύνης ενδέχεται να πληρώσουν βαρύ τίμημα από ενδεχόμενες απώλειες του κλάδου, σύμφωνα με τον οικονομολόγο και γνωστό αναλυτή Ντέιβιντ Ρόζενμπεργκ.

Ο Ντέιβιντ Ρόζενμπέργκ, συγκεκριμένα, είναι της άποψης πως ο ενθουσιασμός γύρω από τη νέα τεχνολογία έχει κάνει πολλούς να αγνοήσουν το πρόβλημα της πιθανότητας δημιουργίας ύφεσης.

«Δεν υπάρχει ζήτημα πως έχουμε να κάνουμε με μία νέα φούσκα», τόνισε ο πρόεδρος της Rosenberg Research σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Fast Money» του CNBC.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιδεικνύει πολλές ομοιότητες με τη φούσκα των dot-com στα τέλη της δεκαετίας του ‘90, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την πρόσφατη αύξηση του Nasdaq 100.

«Όλα αυτά μου φαίνονται πολύ περίεργα», τόνισε ο κ. Ρόζενμπεργκ ο οποίος θήτευσε ως στέλεχος της Merrill Lynch από το 2002 μέχρι το 2009, προσθέτοντας πως «το ράλι αυτό είναι υπερβολικό».

Σημειωτέον πως το απότομο ράλι και το ρεκόρ κερδοφορίας της Nvidia αυτό έχει αυξήσει τον «πυρετό» για την τεχνητή νοημοσύνη. Η μετοχή της εταιρείας κατασκευής μικροτσίπ, δεδομένου του τριμήνου-ρεκόρ και του ενδιαφέροντος γύρω από την τεχνολογία, έχει καταγράψει αύξηση 133% το τελευταίο εξάμηνο. Οι ανταγωνιστές Alphabet, Microsoft και Palantir έχουν κι αυτές καταγράψει σημαντική άνοδο.

Ο κ. Ρόζενμπεργκ, όμως, υπογραμμίζει πως το ράλι πρόκειται σύντομα να λήξει: «Υπάρχουν ενδείξεις και στοιχεία τα οποία υποδεικνύουν πως ο S&P 500 βρίσκεται στο χειρότερο επίπεδο από το αντίστοιχο του 1999. Μόλις 7 εταιρείες εξαιρετικά μεγάλης κεφαλαιοποίησης (mega-cap) αποτελούν το 90% της ανάπτυξης του δείκτη φέτος. Η επίδραση των μετοχών τεχνολογίας στον δείκτη βρίσκεται στο 27%, σε παρόμοια επίπεδα με αυτά του 2000, λίγο πριν το σκάσιμο της φούσκας των dot-com».

Όσο για τις μετοχές των τραπεζών και των εταιρειών μεταφορών, μεταξύ άλλων, ο κ. Ρόζενμπεργκ υποστηρίζει πως «οι εταιρείες αυτές οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά το ΑΕΠ έχουν καταγράψει μείωση της τάξης του 30% από τα κυκλικά υψηλά, κάτι το οποίο είχαν κάνει και τις προηγούμενες τέσσερις υφεσιακές περιόδους».

Αν σου άρεσε κάνε