Σε άνοδο οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου μετά τη «βουτιά» του 8%

Σε άνοδο οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου μετά τη «βουτιά» του 8%

ΑΓΟΡΕΣ UPD 14:06 Δημιουργία 06/02/23, 13:56
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Με ελαφριά άνοδο κινούνται οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου μετά τη βουτιά του 8% που κατέγραψαν την περασμένη εβδομάδα σε χαμηλά επίπεδα τριών και πλέον εβδομάδων.

Η τιμή του μπρεντ για παράδοση τον Απρίλιο σημείωνε στις 9:00 άνοδο 54 σεντς στα 80,50 δολάρια το βαρέλι ή 0,7%, ενώ του αμερικανικού αργού (WTI) ενισχυόταν κατά 22 σεντς ή 0,3% στα 73,61 δολάρια, καθώς οι ανησυχίες ότι η επιβράδυνση της ανάπτυξης μεγάλων οικονομιών επηρέασαν περισσότερο την αγορά την περασμένη εβδομάδα από τις ενδείξεις ανάκαμψης της ζήτησης από την Κίνα.

Βουτιά 3% την Παρασκευή

Την Παρασκευή, η τιμή τόσο του μπρεντ όσο και του WTI κατρακύλησαν 3% μετά τα ισχυρά στοιχεία για την απασχόληση στις ΗΠΑ, τα οποία επέτειναν την ανησυχία ότι η Fed θα συνεχίσει τις αυξήσεις επιτοκίων, ενισχύοντας το δολάριο.

Οσο ισχυρότερο είναι το δολάριο, τόσο μειώνεται η ζήτηση πετρελαίου, το οποίο τιμολογείται παραδοσιακά στο αμερικανικό νόμισμα, επειδή η αγορά του γίνεται πιο ακριβή για τους κατόχους άλλων νομισμάτων.

Οι δηλώσεις Μπιρόλ

Ενώ την περασμένη εβδομάδα κυριάρχησαν στην αγορά οι φόβοι ύφεσης, χθες ο εκτελεστικός διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), Φατίχ Μπιρόλ, τόνισε ότι η ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας θα είναι φέτος ο βασικός μοχλός για τις τιμές του πετρελαίου.

Ο ΙΕΑ αναμένει ότι η μισή αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου φέτος θα προέλθει από την Κίνα, όπου η ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα έχει εκτιναχθεί, σημείωσε ο κ. Μπιρόλ.

Ανάλογα με το πόσο ισχυρή θα είναι η ανάκαμψη αυτή, είπε, ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του (ΟΠΕΚ+) θα πρέπει πιθανόν να επαναξιολογήσουν την απόφασή τους για μείωση της παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2023.

«Αν η ζήτηση αυξηθεί πολύ δυναμικά, αν η κινεζική οικονομία ανακάμψει, τότε θα χρειασθεί, κατά την άποψή μου, οι χώρες του ΟΠΕΚ+ να επανεξετάσουν τις πολιτικές για την παραγωγή τους», δήλωσε ο Μπιρόλ στο Reuters.

Τα υψηλά επιτόκια, ωστόσο, περιορίζουν την αύξηση των τιμών, καθώς επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη και την αύξηση της ζήτησης καυσίμων, σύμφωνα με τους αναλυτές.

«Δεν βλέπουμε για την ώρα κάποιες σημαντικές ενδείξεις ανάκαμψης της κινεζικής εγχώριας ζήτησης… επομένως οι ανησυχίες σχετικά με τους κύκλους αύξησης των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες και των υψηλότερων για μεγαλύτερο διάστημα επιτοκίων παραμένουν το βασικό βαρίδι για τις τιμές του πετρελαίου», δήλωσε ενεργειακός αναλυτής της DBS Bank.

Το πλαφόν στο ρωσικό ντίζελ

Από χθες ισχύουν και τα πλαφόν στις τιμές πώλησης ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων. Η G7, η ΕΕ και η Αυστραλία συμφώνησαν να ισχύσει πλαφόν 100 δολαρίων ανά βαρέλι για το ντίζελ και άλλα προϊόντα που πωλούνται σε υψηλότερες τιμές από το αργό και στα 45 δολάρια για προϊόντα που πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές, όπως τα καυσιμέλαια.

«Επί του παρόντος, η αγορά αναμένει ότι οι χώρες εκτός της ΕΕ θα αυξήσουν τις εισαγωγές διυλισμένου ρωσικού αργού, ώστε δεν θα υπάρξει σημαντική διαταραχή στις συνολικές προμήθειες», ανέφεραν αναλυτές της ΑΝΖ. «Ωστόσο, ο συνεχιζόμενος περιορισμός της προσφοράς από τον ΟΠΕΚ θα διατηρήσει σφιχτή την αγορά»’, πρόσθεσαν.

Με πληροφορίες από Imerisia.gr

Αν σου άρεσε κάνε